dimecres, 8 de febrer del 2006

de pelis i trens

ostima recoi casum carai. no hi ha treva. bombardeig continu. bandera blanca. prou. apago tele, no llegeixo diaris, nomes escolto maxima fm. pero ni així.
el maligne s'escola per algun lloc i quan més tranquil.la estic, hi torna. brokeback mountain. crash. pertotarreu.
si es que resulta que jo adoro anar al cinema i sorprendre'm per la peli. per l'argument, els actors, els colors, els paisatges, el final i la música. i no hi ha manera.
ja sé que la primera va de cowboys gais, ja he vist la foto dels protes mil vegades. ja he vist els colors i l'estètica. ja sé massa. i prou esforç he fet per no llegir ni saber. i em fot molt. ja no hi ha misteri, ni sorpresa, ni plaer. de l'altra sé menys. alguna cosa relacionada amb accidents. i que surt el matt dillon (!).
per ara em nego a formar part del ramat obedient. no les veuré. ja sé que em castigo a mi mateixa, i que pitjor per a mi. però em manca la puresa d'esperit necessària per evaluar objectivament cap de les dues.
una altra cosa que hauria preferit no saber és que en anglès al truman capote li pronuncien el cognom kaepouri. quina falta de respecte! esclar que no sé si ell mateix ja s'ho pronunciava. potser si. tant sonor i fort com sona capote! aquesta sí que no la veuré, innegociable.
la caperrumenta em ve sens dubte del besavi manyu. voldria ser més flexible, segur que en sortia guanyant, però no he assolit la maduresa aquella que cal.
un altre tema em té encaparronadíssima: una amiga va anar a tirar-se les cartes del tarot, i se li va ocórrer preguntar per mi (tema sentimental, que preocupa silenciosament un grapat de gent del meu entorn). la senyora pitonissa va predir: que en els 3 propers mesos passarà un tren. que haig d'abaixar el llistó. i que aquest tren no tornarà a passar.
primer de tot, que la que passo sóc jo, d'estar pendent de tot paio que conegui en els 3 propers mesos en termes de ferrocarril. segon de tot, que el meu llistó el tinc claríssim, argumentadíssim i el terme abaixar em sembla una indignitat que no entra dins el meu cap, que tampoc admet fer coses indignes per tal de tenir parella. i tercera, que a mi, les amenaces em posen. que no tornarà a passar???? doncs que no passi, tu. notejode. allà el tren aquest, ell s'ho perd.

Comments:
Ja fas bé, ja fas bé, de no abaixar el llistò. Que es comença així, i s'acaba aparellat amb una cabra. Els trens, que vagin passant, i més, si són de bestiar.

I tan sensat que semblava el senyor Pou ...
 
Abaixar el llistó... quina tonteria! Què vol dir, plantejar-te estar amb algú que no t'agrada prou? bah. Ni cas. Si no agafes un tren, ja aniràs amb cotxe.
Pel que fa a brokeback mountain, passaré de veure-la, les històries d'amor m'avorreixen igualment, encara que siguin entre homes, dones, gats o insectes. Però crash... valia la pena.
 
Sobre la pel·lícula. Després de mesos de no anar al cinema, ja et pots imaginar perquè, hi anem i, evidentment, anem a veure els vaqueros gais. Comentari: la peli normaleta, no n'hi ha per tant; només molt al final, vaig trobar algunes reflexions molt més generals que em van inetressar. La resta. Normaleta.
Sobre els trens. Una cosa és abaixar el llistó. Una altra és que amb aquesta primavera que se'ns aproxima, no se t'acosti algú que vingui a tota pastilla, com un tren. Potser no cal estar esperant (mala política), però tampoc es tracta de tancar-se portes... Ei, en la meva opinió.
 
a crash el que li pasa és que la asociem amb una peli de fa uns anys que es deia igual i era una porqueria.
Aquesta crash a mi em recorda una de fa molts anys que es deia "california suite".
Jo et demano, Hanna, com a favor personal que vagis a veure aquesta crash.

En quant al llistó veig que estàs igual que jo, que des que el vaig apujar no em menjo un rosco. Però t`animo a mantenir-lo. A veure qui pot més.
 
ei, el d `avans era jo , el Chamb, que ni se posar el meu nom als comments.
 
Mal llegides les cartes: passarà un que estará com un tren. I tu el que baixaràs es la barrera (per que pari), o canviaràs d'agulles.

I no serà un sino 3, (3 mesos no, 3 mes)així que podràs triar al teu gust.

I es distribuiràn pausadament al llarg del temps que a tú en convingui, per que les coses apareixen als ulls de qui mira, i fins que no vulguis irar no els veuràs.

Ja veus, tot es pot interpretar com vulguis. Qué és això de fotre pressió perque sí? home, que amb la feina i els estudis ja en tens prou, a veure si també hauràs d'estressar-te amb el plaer...
 
Estic d'acord amb això que costa sorprendre's amb els films perquè se'n parla massa i ja es va al cinema sabent el final. L'altre dia, però, vaig anar a veure una pel·lícula que no sabia ni que existia: "secretos compartidos". Em va agradar molt! no en diré res no sigui que et tregui les ganes de veure-la!

Sobre la pitonisa lola... buf, és que jo no hi crec en absolut en aquestes coses. Recordo la professora de filosofia de COU que ens va explicar una profecia que va fer una pitonissa d'aquestes a l'antiga grècia. Una senyora li va preguntar: "el meu fill, que anirà a la guerra, morirà?" al que la pitonissa va contestar: "morirà no, tornarà". Al poc temps va tornar la dona a queixar-se perquè el seu fill havia palmat. La vident li va dir: "jo no em vaig equivocar, et vaig dir: Morirà, no tornarà." Res, que com diu la Xurri només els hi cal canviar una coma per variar 100% la seva interpretació.

No abaixis mai el llistó. Cerca el que vols i el que t'agrada i no et conformis amb menys! ara si! per testaruda que siguis si passa un bon tren agafa'l! Allò de dir: "si realment val la pena ja tornarà a passar" a vegades no és cert. Les ocasions al vol!
 
dersu, es que hi ha gent que no té manies, suposo... jo si. fins i tot el que comentes m'ha arribat, i això que de teatre no en consumeixo..!
niqmad (i chamb) la de crash caurà aviat. i sobre abaixar el llistó, la sola idea és tant patètica que espero oblidar-la aviat...
ei chamb!! a veure qui guanya, però pensa que ho tens difícil ;)
albert m'he llegit la primera part del teu missatge en diagonal, ja deus suposar perquè. la segona part, d'acord, que passi el que sigui però si ho esperes (com al cinema) ja no té gràcia!
xurri, perfecta la teva interpretació, no hi tinc res més a dir (a part de no capficar-m'hi, ara..)
i bellosoli, prenc nota de la recomanació, i el tema pitonissa l'oblido el més aviat possible. tens raó, les portes de vegades les tanco massa violentament i tampoc és això...
 
osti aixo que demanes(m) sembla impossible. Al final arribo al cine i tinc la impressio de haver vist ja la peli...
nytx! quina me
 
Jo tampoc vull anar a veure "Brokenback mountain" perquè entre el que diuen a la tele, diaris, etc. i el que t'expliquen és com si l'haguéssis vist. Per cert, això de "Brokenback" té a veure amb que siguin gais, els protas?

Encara recordo que quan van fer "E.T." els meus papis no em van portar a veure-la, però hàbilment, escoltant els altres nens de la classe que si la havien vist, vaig aconseguir no ser un proscrit ni un heretge i podia parlar de la pel·li com si l'hagués vista.

Pel que fa al tema ferroviari, sóc del parer que a partir d'una certa edat a un l'única cosa que li queda és una certa dignitat, suficient per (1) fer amb els seus foradets el que vulgui i amb qui vulgui, i (2)deixar-se estar -en la mesura del possible- pels clixés i corsés socials. A la bruixa pirula aquesta li sembla que tothom ha de viure en parella, i que pel món passen trens que no tornen a passar. Ai! la ignorància fetillera! Que vagi a Sant Vicenç de Calders i veurà que els trens passen un cop i un altre i un altre i un altre i tampoc no cal agafar-los tots!
 
Publica un comentari a l'entrada

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?